Fórum 30kmh.cz

Fórum pro sdílení znalostí a zkušeností:
30kmh.cz

Omezování dopravy v Praze

Rok 2015 se opět nese ve znamení plánování. Plánují stále stejní lidé, nikdy nezvolení - samozvaní aktivisté. Placeni jsou z grantů a dotací, mají na rozdíl od běžného zaměstnance či živnostníka čas oslovovat úředníky a lokální politiky. Výsledky jejich "práce" jsou vidět:

pěší zóna Jindřišská a spodní část Václavského náměstí
Moskevská ulice
rekonstrukce Vršovické
Vinohradská
Karmelitská, Smetanovo nábřeží
Magistrála

Nebudeme k plánovaným akcím neteční, nebudeme mlčet. Pojďte do toho s námi.

Cyklogenerel Praha 10

Praha 10 - zastupitelstvo na posledním zasedání před volbami - v září 2014 - schválilo Cyklogenerel. Co to znamená, dopady toho dokumentu se dočtete TADY.

Uzavřené Smetanovo nábřeží: Kolik najedete navíc?

Vyslali jsme několik testovacích posádek, aby ověřily, jak fungují představy aktivistů a „expertů“ z Auto*Matu v praxi. Výsledek asi málokoho překvapí.

Při plánování akce jsme se drželi plánku, který zveřejnili požadatelé akce na stránkách nabrezizije.cz a kde doporučují řidičům používat objízdných tras Strahovským tunelem a přes magistrálu. Pořadatelé naopak nedoporučují trasu přes Malou Stranu, kde dochází během uzavírek pravidelně k dopravnímu kolapsu, který zasahuje nejen individuální dopravu, ale i MHD a vozidla IZS.

Výsledky jsou následující:

Zkušební trasa směřovala z Karlova náměstí na Klárov k bývalé plovárně. Přesné místo startu posádky volily samy s ohledem na bezpečnost a momentální situaci.V případě, že zkušebním úsekem jelo více posádek, uvádíme aritmetické průměry.

Za běžných okolností by cesta z Karlova náměstí na Klárov měřila 3,0 kilometru a trvala o víkendu 8 minut.

Trasa 1 probíhala po Malé straně ulicí Karmelitskou a přes Malostranské náměstí. Zkušební posádka ujela 3,6 kilometru a potřebovala na to 18 minut.

Fotografie z Malé Strany pořízená přibližně ve stejnou dobu:

Trasa 2 byla vedena v souladu s doporučením pořadatele po magistrále a Letné. Na této trase byly hlášeny problémy v ulici Ječné a dále Veletržní.  Objízdná trasa měřila 10,0 km a bylo na ní potřeba 25 minut.

Trasa 3 byla vedena  „spodem“ Strahovským tunelem a přes Střešovice. Průměrná uejtá vzdálenost byla 9,5 km. Jízda trvala průměrně 14 minut. V případě druhé a třetí trasy se však projevilo diletantství pořadatele, který vedl objížďku ulicí Badeniho. Ta však byla uzavřená:

 

Dopravní úloha, kterou jsme zvolili, je podle našeho názoru pro dopravu na Smetanově nábřeží typická. Smetanovo nábřeží není tranzitní komunikací, využívají ji řidiči mající cíl poblíž nebo v jiných částech vnitřní Prahy. Naše posádky najely průměrně o 4,7 km více a na cestě strávily o 11 minut více.

Jaká je tedy cena za uzavřené nábřeží? Pokud uvažujeme stejnou situaci a 10.000 automobilů denně, ujedou díky aktivistickým myšlenkám Pražané denně o 47.000 km více a v zácpách celkem stráví asi 2000 hodin. Uvedený příklad odpovídá podmínkám víkendového provozu, v pracovní dny by samozřejmě situace byla podstatně dramatičtější.